
Автоматизована система регулювання електронної черги
Черги в місцях обслуговування клієнтів продовжують залишатися неприємною реальністю в нашому житті і якщо виключати їх повністю поки не вдається, зробити процес очікування в черзі менш виснажливим. Автоматизована система регулювання електронної черги (далі – система ЕО) дозволяє скоротити час очікування, забезпечити оперативність та організованість в обслуговуванні, збільшити кількість клієнтів, що обслуговуються.
Система ЕО забезпечує:
-
підвищення культури обслуговування клієнтів;
-
упорядкування черги;
-
рівномірне регулювання потоків обслуговування клієнтів;
-
керування відображенням інформації про просування черги;
-
управління відображенням довідкової та рекламної інформації;
-
отримання повних статистичних даних про обслуговування клієнтів та роботу операторів.

Структурна схема ЕО
До складу системи ЕО входять такі програмно-технічні засоби:
-
системний сервер бази даних із функціями АРМ управління;
-
стандартне та прикладне програмне забезпечення;
-
термінали реєстрації клієнтів;
-
пульти обслуговуючого персоналу;
-
інформаційне табло;
-
інформаційні мережі;
-
обладнання для передачі відеосигналів на інформаційні табло;
-
обладнання аудіо-повідомлення клієнтів про факт просування черги та іншої інформації.
ТЕХНОЛОГІЯ ОРГАНІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ЧЕРГАМИ
ТЕРМІНАЛИ РЕЄСТРАЦІЇ
Термінали реєстрації виконують такі процедури:
-
інформування клієнтів за допомогою інструкції на передній панелі терміналів реєстрації
-
реєстрацію клієнтів у черзі на обслуговування після натискання відповідної кнопки на терміналі
-
формування та видачу клієнтам реєстраційних талонів з індивідуальними номерами.
ІНФОРМАЦІЙНІ ТАБЛО
Інформаційні табло системи відображають чергу номерів талонів та відповідні номери вікон (кас або кабінетів), до яких запрошуються клієнти для обслуговування. Інформаційні табло системи відображають чергу номерів талонів та відповідні номери вікон (кас або кабінетів), до яких запрошуються клієнти для обслуговування. Табло розміщуються у зручних для відвідувачів місцях. При появі на інформаційному табло індивідуального номера реєстрації клієнт повинен підійти до вказаного на табло вікна для обслуговування та пред'явити індивідуальний талон.
ПУЛЬТ ОБСЛУГОВУЮЧОГО ПЕРСОНАЛУ
На робочому столі обслуговуючого персоналу (касира) встановлюється спеціальний пульт, призначений для автоматизованого управління чергою клієнтів, розподілених системою обслуговування у цьому вікні (касі). На пульті встановлені такі кнопки:
-
кнопка технологічного відключення під час перерви;
-
кнопка запрошення для обслуговування наступного клієнта;
-
кнопка подачі сигналу на АРМ несправності технологічного обладнання та неможливості обслуговувати клієнтів.
АВТОМАТИЗОВАНЕ РОБОЧЕ МІСЦЕ
Автоматизоване робоче місце оператора (АРМ) системи ЕО з функціями сервера бази даних виконує такі процедури:
-
реєстрацію в базі даних клієнтів у черзі на обслуговування після натискання кнопки на сенсорному моніторі терміналу реєстрації;
-
рівномірний розподіл черги обслуговування клієнтів;
-
візуальне інформування на інформаційних табло про номери талонів клієнтів, що запрошуються для обслуговування;
-
звукове інформування клієнтів про правила роботи із системою та про зміну стану черги.
З вересня по листопад 2011 року автоматизованою системою регулювання електронної черги обладнано касові зали вокзалів Термінал-Б (Харків-Пасажирський), Полтава-Південна, Суми та каси попереднього продажу квитків вокзалу Харків-Пасажирський.

